צירים מוקדמים / כאבים בהריון

כולנו מכירים את המשפט: הריון זו לא מחלה. אבל לפעמים כשתוקפים אותנו כאבים או צירים בהריון שלא בזמן הלידה, זה מרגיש לא נוח, כואב מציק ומטריד. אז כן: כן הריון זו לא מחלה, הריון זה דבר בריא. יש תופעות לוואי שנגרמות ממצוקת העובר, ובהן צריך לטפל.

לוחץ לך? את בהריון.

כאבי בטן בהריון? את בהריון

יש לך צירים מוקדמים? הרחם שלך עצבנית.

התשובות האלו, הן תשובות של הרפואה הקונבנציונלית, כי אין לה תשובה לתת לצירים מוקדמים, או לכאבים ולחץ בהריון.

כשאנחנו יודעים מה קורה עם העובר שלנו, אנחנו יודעים לקרוא את הכאבים ולפתור את המצוקה של העובר ברחם.

עובר שלא טוב לו, כי המנח שלו לא נכון / כי הוא יושב עם היד על הראש / כי האגן של האמא לא מאוזן ולכן הוא לא מאוזן, עובר כזה יגיב. הוא יגיב ע"י צירים, הוא אומר אני רוצה לצאת לא טוב לי. לוחץ לי, כואב לי. במקרים כמו אלו, הוא באמת עלול לצאת בלידה מוקדמת, או יגרום לאמו צירים מוקדמים, או אי נוחות קשה, כאבים באיזור האגן או הרחם. כי הוא יושב לא נוח, הוא יושב בתנוחה שלא טובה לו.

נשים רבות באות אליי במצבים של צירים מוקדמים, של כאבי אגן בהריון, או כאבים שונים. אני בודקת את המנח של העובר באמצעים מתקדמים, בודקת את האיזון של האימא, איך היא הולכת, איך היא יושבת, ולפי זה אני יכולה לזהות במדויק איפה העובר שלה תקוע. ברגע שנסדר את התנוחה של האמא, המנח של העובר יסתדר גם כן, ואז יפסקו הצירים המוקדמים, והם יעלמו, וההריון יהיה הריון בריא ללא כאבים וללא צירים מוקדמים.

כי צירים מוקדמים או כאבים בהריון הם בעצם הצעקה של העובר שלך, אמא לא טוב לי. שימי לב שכואב לך ותעזרי לי.

גם לחץ לא אמור להיות כל התשיעי, לחץ אמור להיות רק בלידה. אם את מרגישה כאבי לחץ בהריון, כדאי שתשימי לב לאיתות של העובר ותעזרי לו למקם אותו טוב יותר.

הגיעה אליי אישה לטיפול בשבוע 31 עם צירים מטורפים. כמובן שהיא הגיעה קודם לבית החולים, שם קיבלה זריקת צליסטון להבשלת ריאות, קיבלה קוקטייל של תרופות וזריקות לעצור את הצירים, ועדיין הייתה עם צירים מטורפים. שחררו אותה הביתה עם פתיחה של 1 ס"מ וצירים, לשמירה בבית.

משם היא הגיעה אליי, ובבדיקה שאני בדקתי אותה, התברר שהעובר שוכב במנח עם יד על הראש. הוא לא הצליח לשחרר את היד, ובנוסף גם האגן של האימא לא היה מאוזן. ע"י תרגילים פשוטים, התינוק הוריד את היד, והאגן התאזן. וכמובן… פסקו הצירים המוקדמים.

יום לאחר מכן היא חזרה לביקורת בבית החולים. לא הייתה פתיחה, הצירים פסקו והיא ילדה תינוק בריא בשבוע 40.

חשוב לנו כאמהות לדעת, העובר מגיב כשיש בעיה, ואנחנו חייבים להקשיב לתחושות של האימא גם אם אומרים לך, זה נורמלי, "ככה זה בהריון". אישה שאומרת יש לי ירידה בתנועות, ואומרים לה הכל בסדר במוניטור, גם אם אומרים לה שהכל תקין, לא לוותר, לטפל בזה. יכול להיות שהתזונה לא נכונה או שהתנוחה של העובר לא טובה. בכל מקרה של כאבים בהריון או צירים מוקדמים, או כאבי לחץ בהריון, כדאי וחשוב לדעת כי יש תרגילים פשוטים מאוד שאת יכולה לעזור לעובר להשתחרר.